Köp och leveransvillkor

– Minimiorder –
Minimiorder är 100 kr inklusive moms.

– Priser –
Moms ingår i priset med f.n. 25%.

– Betalningsalternativ –
– Klarna

Ej uthämtad vara faktureras kund med 350:-

– Förskottsbetalning –
Vi kan hantera förskottsbetalning om det finns önskemål om det. Kontakta butiken isåfall så hjälper vi dig med detta.

– Leveranstid –
Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

– Leveranssätt –
Vi skickar beställningar med DHL.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

– Frakt –
Fraktkostnaden är 99 SEK, detta debiteras automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Eventuellt måste en avgift på 75 kr tas ut om paketet är längre än 120 cm.

– Ångerrätt –
Du har rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom tjugo (20) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Varan får inte vara använd eller förbrukad, då gäller inte ångerrätten. Du har däremot möjlighet att i lugn och ro känna och se på varan, och om du inte är nöjd returnera den. Den måste då returneras i oskadad orginalförpackning. All returfrakt betalas av kunden.

– Skador på paket och ej uthämtade paket –
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 – Personuppgiftslagen –
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).